پانسمان های آماده

پانسمان های آماده چه مزایایی دارند ؟
در این مقاله به بررسی انواع پانسمان های آماده و کاردبرد های آنان خواهیم پرداخت.
پانسمان ها به دو دسته ی پانسمان های جذب شونده و غیر جذب شونده تقسیم می شوند. این پانسمان ها هر کدام باید در جایگاه های مناسب خود استفاده شوند.
هر کدام اگر در جایگاه مناسب خود مورد استفاده قرار گیرند می توانند بهترین کارایی را ارائه دهند .
پانسمان های آماده :
این پانسمان ها با مرطوب نگه داشتن محیط زخم باعث می شوند تا فعالیت متابولیکی سلول ها افزایش پیدا کنند و این عمل بهبود زخم را تسریع می کند پانسمان های جدید تقریبا همان کار پانسمان های قدیمی را انجام می دهند با این تفاوت که از زخم در برابر عفونت و ترما محافظت بیشتری می کنند .
برخی از این پانسمان ها که شفاف نیز هستند برای زخم هایی مناسب اند احتمال عفونت در آنها بالاست و در این حالت برای بررسی عفونت زخم لازم نیست که پانسمان را به صورت مداوم عوض نماییم .
مورد دیگری که باید به آن دقت شود این است که پانسمان به زخم نچسبد به دلیل آنکه روی زخم ماده ژلاتینی ایجاد می شود که موثر در بهبود زخم است بهتر است تا پانسمان به زخم نچسبد تا این ماده از بین نرود و روند بهبود زخم به مشکل بر بخورد .
نوعی دیگر از پانسمان ها که با عنوان هیدروکولوئید شناخته می شوند دارای مقداری ژلاتین بر روی سطح سلولوزی خود هستند این پانسمان ها نسبت به نفوذ آب ، گاز و باکتری ها نفوذ ناپذیری بالایی دارند .
این پانسمان ها با ایجاد یک حالت ژلاتینی بر روی زخم ایجاد می کنند که باعث جوان سازی و سلول سازی در محیط زخم می شوند این ها برخی از انواع پانسمان های آماده ای هستند که در حال حاضر در بازار موجود است و شما میتونید آنها را با توجه به نوع زخم خود تهیه نمایید .
موارد نام برده شامل تمامی انواع پانسمان های آماده نیستند ولی سعی کردیم پر کاربرد ترین آنها رامعرفی نماییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه