داروهای ضد حساسیت

آلرژی یا حساسیت یک نوع واکنش دفاعی بدن است که آن را هنگامی بروز می دهد که یک شی خارجی را به عنوان ویروس یا عوامل بیماری زا شناسایی می کند .
آلرژی به صورت های مختلفی در شخص بیمار نمود پیدا می کند مشکلات تنفسی ، کرفگی بینی ، خارش ، کهیر و … از مثال های این نمود است .
برخی از افراد غالبا با مصرف برخی از مواد غذایی با ورود به فصل های بهار و پائیز دچار این مشکل می شوند .

اما راه حل چیست ؟

با مصرف دارو های ضد حساسیت می توان تا حدی زیادی از این حساسیت ها جلوگیری نمود در این مقاله قصد داریم چند مورد از داروهای ضد حساسیت را بررسی نماییم .

1. قرص کتوتیفن : این قرص که یکی از موارد جلوگیری از آلرژی ، کهیر و آسم است ضعف و سرگیجه عوارضی است که این قرص ایجاد می کند.

2. قرص هیدروکسی زین : این دارو که برای درمان خارش استفاده می شود دارای عوارض خواب آلودگی و سر گیجه و خشکی دهان اشاره کرد .

3. قرص ایروکاست :  این قرص اصولا برای افرادی تجویز می شود که دچار حساسیت های فصلی می شوند . این دارو به صورت قرص جویدنی ساخته و مصرف می شود و هم چون دو قرص دیگر دارای عوارضی مثل سر گیجه و خواب آلودگی دارد و علاوه بر این عوارض دارای عوارضی مانند تهوع و سر درد نیز می باشد .

4. قرص لوراتادین : این قرص در شرایطی تجویز می شود که شخص بیمار دچار کهیر های مزمن گردد مواجه « گرفتگی در سینه ، ضعف عضلانی ، تپش قلب ، خستگی و … از عوارضی است که با مصرف این دارو ممکن است باشد در مواجه همچنین افرادی که مشکل کبدی دارند در صورتی که می خواهند این دارو را مصرف کنند باید حتما با پزشک خود مشورت نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه