جابر ابن حیان

شرکت دارو سازی جابر ابن حیان یکی از پنج شرکت دارو سازی برتر کشور است که انواع داروی مختلف دارویی را همانند آنتی بیوتیک ها ، محصولات خوراکی ، محصولات تنفسی ، غیر آنتی بیوتیک ها ، محصولات موضعی و … را تولید می کند .
شرکت جابر ابن حیان که در سال 1339 توسط یکی از شرکت های دارو سازی آمریکایی در تهران تاسیس شد که تولیدات محدودی را در آن زمان ارائه می داد.
اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این داروخانه فعالیت خود را با نام شرکت داروسازی جابر ابن حیان ادامه داد.
این شرکت داروسازی به عنوان یکی از پر آوزاه ترین شرکت های داروسازی ایران شناخته شده است این شرکت همچنین یکی از بزرگترین تولید کننده های آنتی بیوتیک در کشور می باشد و از سال 1370 سهام آن وارد بورس اوراق بهادار شد.
اسپری های استنشاقی با دوز های مشخص شده همانند پی اچ آر ، سالبوتامول ، فورموترول و … ، اسپری های بینی همانند آزلاستین ، الپوتادین ، فنیل افرین ، مومتازون ، روغن کنجد و … ، ویال های تزریقی مثل سفالوزین ، سفزیم ، دفروکسامین و … ، موضعی ها مثل پماد ها ، کرم ها و ضد عفونی کننده ها ، کپسول ژلاتین نرم مانند روغن گل مغربی ، روغن کرچک ، ویتامین E , … ، قرص ها شامل قرص های خوراکی یا واژینال شامل سفیکسیم ، نیستاتیم و … ، کپسول ها همانند سفالکسین ، سفیکسیم و … ، پودر های سوسپانسیون خوراکی و … از محصولات این شرکت دارو سازی پر آوازه هستند .
داروخانه دکتر نیرومند مفتخر است که با بسیاری از شرکت های دارو سازی نظیر شرکت داروسازی جابر ابن حیان همکاری می کند و یکی از فروشنده های این داروهای این شرکت در منطقه غرب تهران است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه