اقلام یک بار مصرف

برخی از اقلام پزشکی قابلیت این را ندارند که بخواهیم چندین بار از آنان استفاده کنیم ، برای همین ترجیح بر آن است که این اقلام را یک بار مصرف استفاده کنیم برخی از این اقلام یک بار مصرف شامل :
1 . گان : این گان پزشکی بدین صورت است که رنگ آن سبز و یا آبی است که باعث اذیت و آزار چشم جراحان نشود و همچنین به شکلی ساخته شده که در برابر میکروب ها و یا هر نوع عامل بیماری زای دیگری از بیمار که مورد جراحی و یا در بخش مراقبت های ویژه بستری  است محافظت نماید این گان ها دارای ویژگی هایی نظیر : سبک بودن ، نرم بودن ، ضد آب بودن ، ضد شعله بودن ، ضد پارگی بودن را دارند اغلب این گان ها از جنس پنبه یا کتان هستند که اجازه عبور هوا را بدهند و مانع از اذیت شدن پزشک شوند .
2 . کیسه ساکشن :این کیسه ها که از جنس پلی اتیلن نرم هستند برای اینکه از انتقال عفونت جلوگیری کنند به صورت یک بار مصرف استفاده می شوند احتمال آن که حجم مواد مورد ساکشن بسیار زیاد باشد باید بتوان که از نوعی کیسه ساکشن استفاده کرد که قابلیت وصل شدن به کیسه دیگری را نیز داشته باشد .
3 . موارد دیگری نیز در دسته این اقلام یک بار مصرف قرار می گیرند ، مثل انواع : سرنگ ها ، سوزن ، نخ بخیه ، سوند ، دستکش ، ماسک ، چسب و … نیز در دسته این اقلام یک بار مصرف قرار می گیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه