کرم ضد آفتاب

SPF به چه معناست ؟
SPF به این معناست که آن کرم ضد آفتاب که از آن استفاده می کنیم تا چه میزان از پوست ما در برابر اشعه ها محافظت می کند برای مثال اگر یک کرم ضد افتاب SPF اش معادل 30 باشد هنگامی که از این کرم استفاده کنید پوست شما 30 برابر کمتر دچار مشکل آسیب می شود و 30 برابر کمتر در معرض خطر قرار می گیرد .

البته باید این را نیز در نظر بگیریم که به این معنا نیست که هر چه SPF بیشتر باشد آن محصول بیشتر از پوست محافظت می کند .

مرطوب کننده و آب رسان بودن : اگر کرم ضد آفتاب شما دارای مرطوب کننده و نرم کننده باشد در روز های تابستانی که رطوبت پوست شما از بین می رود و خشکی پوست شما آزار دهنده می شود می تواند پوست شما را تا پایان روز مرطوب و شاداب نگه دارد .

به این نکته نیز دقت کنید که بهتر است ضد آفتاب شما تا حدودی ضد آب نیز باشد تا به هنگامی که پوست شما در روز های تابستان عرق می کند کرم همچنان روی پوست شما باقی بماند .
ضد آفتاب را باید با توجه به نوع پوست تان انتخاب نمایید :
اگر پوست چربی دارید باید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب را استفاده نماییم و اگر پوست خشک دارید بهتر است تا از کرم های دارای چربی استفاده نمایید.
ضد آفتاب تاثیری در جذب ویتامین D دارد ؟
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که استفاده از این کرم ها مانع جذب ویتامین D نمی شود .
استفاده ضد آفتاب برای کودکان :
استفاده برای کودکان کوچکتر از 6 ماه ممنوع است ، اگر پوست کودکان بسیار حساس است می توانیم از پماد زینک اکساید به جای کرم های ضد آفتاب استفاده نماییم اما در صورتی که پوست کودکمان حساس نباشد می توانیم از ضد آفتاب های دارای SPF 30 استفاده نماییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه