ملزومات و تجهیزات پزشکی

ملزومات و تجهیزات پزشکی : تجهیزات پزشکی به ابزارالاتی گفته می شود که یک پزشک برای انجام اعمال جراحی هم از آن ها استفاده می کند این تجهیزات را می توان در چند دسته تقسیم بندی کرد ، در این مقاله به معرفی و توضیح مختصر برخی از این ملزومات و تجهیزات پزشکی می پردازیم :

1 . ملزومات آزمایشگاهی : این ملزومات و تجهیزات برای انجام انواع آزمایش بر روی ادرار ، خون ، مدفوع و … مورد استفاده قرار می گیرد .

2 . تجهیزات تشخیصی : به تمامی ابزار هایی که با آن ها بیماری را تشیص می دهیم ، ابزار های تشخیصی می گوییم .

انواع تجهیزات پزشکی : دستگاه ها رادیوگرافی ، سونوگرافی ، توموگرافی ، اسکن و … گفته می شود .

3 . تجهیزات درمانی : این تجهیزات که در بیمارستان ها و کلینیک ها قرار می گیرند برای انجام و تکمیل امور درمانی مورد استفاده قرار می گرند درواقع هر نوع تجهیزاتی که برای انجام و تکمیل درمان مورد استفاده قرار گیرند تجهیزات درمانی هستند مثل لیزر ها که با استفاده از انواع طول موج ها برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

4 . تجهیزات عمومی : بسیاری از تجهیزات و ملزومات پزشکی هستند که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند ، مانند تخت ، پاراوان ، الکل ، پنبه ، میز ترالی ، اتوکلاو ، فور و … مواردی هستند که در تمامی امورات پزشکی ، تمامی مطب ها و کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند .

5 . تجهیزات زنان زایمان : این تجهیزات ، تجهیزاتی هستند که برای پزشکانی که جراح زنان و زایمان و یا ماما هستند جهت درمان و یا تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه