داروهای محرک اعصاب

در این مقاله برآنیم که خواص و ویژگی های انواع دارو های محرک اعصاب و تاثیری که بر اندام های عصبی می گذارند را بررسی کنیم .
این دارو ها سعی بر آن دارند که فعالیت های شیمیایی مغز را سامان دهند تا مغز آن مشکلی که داشت را سامان بخشد نباید از این دارو ها توقع داشت که بلافاصله تاثیر بگذارند بلکه باید به آنها یک زمان چند هفته ای داد البته این را نیز باید در نظر گرفت که تاثیر گذاری برای هر شخص متفاوت است.
برخی از افراد که به دلیل اضطراب یا افسردگی که دارند نیاز دارند تا دارو های محرک اعصاب را استفاده کنند اما شاید از نظر خانواده آنها مصرف این قبیل از دارو ها جنبه خوش آیندی نداشته باشد . به هر جهت شخص نباید بخاطر سخن دیگران از سلامتی خود چشم پوشی کند . بهتر است تا خانواده را در جریان روند درمانی خود نگذارد و اگر فقط روان پزشک شما از روند درمانی شما مطلع باشد کافی است .
باید توجه داشته باشید که دارو های محرک اعصاب و روان تنها باید توسط روان پزشکان و متخصصان اعصاب و روان تجویز شود و اگر توسط این دو گروه از پزشکان تجویز شد می توانید استفاده نمایید .
اما بهتر است تا قبل از شروع درمان با دارو های محرک اعصاب به یک روان شناس مراجعه نمایید بهتر است تا مشکل خود را بدون مصرف دارو حل نمایید اما در نهایت اگر با روان درمانی روان شناسان مداوا نشدید می توانید به متخصصان روان پزشکی مراجعه کنید .
البته متخصص روان پزشک این نوع دارو ها را با توجه به شرایط جسمانی شما تجویز می کند و اگر شما باردار باشید و یا مسائلی از دست داشتید باید با پزشک مطرح کنید تا مصرف دارو ها مشکلی را برای شما ایجاد ننماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه