داروهای اعصاب روان

نگرانی از عوارض دارو های اعصاب روان یکی از مواردی است که بسیاری از عزیزانی که بیماری اعصاب روان دارند با آن روبرو هستند .
بسیاری از افراد فکر میکنند که این دارو ها ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشند یا حتی اعتیاد آور باشند ،در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم .
دارو های روان پزشکی وابستگی آور نیستند اما به علت آنکه روند درمانی آنها طولانی است و شما مجبور می شوید برای بهبودی کامل به مدت زیادی داروی خود را مصرف کنید چنین موردی استنباط می شود که شاید شما به آن وابسته شوید ، شاید با مصرف این دارو ها در روز های اول درمان احساس خوش آیندی نداشته باشید اما بعد از سپری شدن چندین روز از شروع درمان متوجه حال خوب خود خواهید شد .
مواد اعتیاد آور دارای خواصی هستند که در صورت عدم مصرف آنها شما را دچار مشکل میکنند اما دارو های اعصاب روان این ویژگی را ندارند ،

اما نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با دارو های اعصاب روان این است که نباید آنها را به یکباره و بدون مشورت و دستور پزشک قطع نمایید در این صورت نیز با مشکلاتی روبرو خواهید شد .
بسیاری از عوارض های دارو که در بروشور آنها قید شده است ممکن است در بدن شما به وجود نیاید پس نباید از عوارض های احتمالی آنها نگرانی داشته باشید اما واجب است تا پس از مشاهده هر مورد غیر عادی در سیستم بدنی خود آنرا سریعا به پزشک معالج خود اطلاع دهید و با او مشورت نمایید .
یکی دیگر از عواملی که می تواند در شما ایجاد مشکل نماید این است که نسخه خود را خود سرانه تمدید نمایید این یکی دیگر از موارد خطرناکی است که ممکن است بیماران اقدام به انجام آن نمایند و با عوارض هایی نظیر خواب آلودگی ، مشکلات تنفسی ،مشکلات جنسی و … مواجه شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه